تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق بهبود دریافت غذایی (بخش اول)

 

 

دکتر مهکامه عاشورپور کارشناس مسئول تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان و عضو هیات علمی دانشکده بهداشت اوز در گفتگو با روابط عمومی دانشکده بهداشت اوز، به تشریح راهکارهای تغذیه ای مناسب در جلوگیری از ابتلا به کروناویروس پرداختند. دکتر عاشور پور ضمن توصیه به تقویت سیستم ایمنی به عنوان مهمترین راهکار مقابله با کروناویروس، رعایت نکات تغذیه ای زیر را توصیه نمودند:  

 ۱- روزانه مقادیر کافی ویتامین C در وعده های غذایی خود دریافت کنید (مهمترین منبع غذایی آن مرکبات است)

۲- از منابع غذایی حاوی ویتامین A به میزان کافی استفاده کنید (انواع سبزیجات و میوه ها)

۳- استفاده از ادویه جاتی نظیر زردچوبه و زعفران را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۴- مصرف پیاز خام، کلم، کدوحلوایی و شکلات تلخ می توانند کمک موثری داشته باشند. پس استفاده از آنها را فراموش نکنید.

۵- آهن خون خود را کنترل کنید و در صورت کمبود آهن، حتما آن را درمان کنید

۶- برخی مواد غذایی از قبیل کربوهیدراتهای پیچیده (سبوس دار)، شیر، مرکبات و مغزها می توانند باعث کاهش استرس و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. پس برای سلامتی هر چه بیشتر خود آنها را به خاطر داشته باشید.

۷- روزانه بین ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات مصرف کنید.

الهام غیاثی/انتهای پیام

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم